Selasa, 20 April 2010

Terkenang Suatu Ketika Dahulu....

Kenangan bersama www.kelate.net amat menarik untuk dikongsikan. Ianya ketika aku berada di menara gading, ketika melanjutkan pelajaran dalam Ijazah Sarjana Muda di Shah Alam. Di sana timbul satu komuniti yang agak kecil dari kalangan pengguna internet yang berasal dari Kelantan melayari web ini. Pada asalnya saya mgunakan nama pena 'Arsenewengercelup' dan ditukar kepada Musang Nakal sehingga hari ini.

Umumnya mengetahui, www.kelate.net di asaskan oleh saudara Azhar ianya menceritakan perjalanan bola sepak Kelantan yang cukup memeritkan ketika itu. Namun, kami sama-sama seronok melayari web ini, dengan satu tujuan menyokong jatuh bangun bola sepak Kelantan. Antara sahabat seperti Abejoe, Emeet, Orekb, Kelate2346, Poknik, Jilly, Habib dan lain2.

Perkara paling memeritkan bagi kami adalah bila mana Kelantan tersingkir ke Liga FAM, satu2 nya negeri yang terpaksa turun takhta ke liga ini. Ketika itu, media kurang memberi highlight kepada Kelantan, berbanding pasukan yang bermain di Liga M. Ketika itu, tampuk kepimpinan berubah dari Dato' Wan Hashim kepada Saudara Jazlan, menyaksikan Kijang bangkit kembalik ke Liga M.

Bagaikan satu rahmat, web ini mendapat lonjakan selepas Kelantan mengucup Piala FAM. Hal ini, memberi publisiti dan web www.kelate.net menjadi nadi dan lidah rasmi skuad Kelantan selepas ini.

Selepas itu, terdapat beberapa cerita yang cukup menarik... Namun, bila saya membuka web www.kelate.net ianya menimbulkan satu nostalgia yang sukar diungkapkan..

Cerita menarik itu bakal diulas sedikit masa nanti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan